U hebt een schade?

U heb schade aan uw huis, appartement of inboedel … Wat moet u doen?

Om uw dossier sneller te kunnen afhandelen raden wij u aan volgende stappen te volgen:

    • Probeer nog meer schade te vermijden door vb. elektriciteit uit te zetten, meubels te verplaatsen, waterafvoer af te sluiten, …

    • Maak foto’s van uw woning of uw inboedel. Gebruik hiervoor gerust uw gsm. Dit vereenvoudigt de afhandeling van het dossier.

    • Verwijder de beschadigde of bedreigde voorwerpen van de getroffen plaats, controleer of u van alles foto’s heeft en lijst ze op. Begin dan pas met kuisen.

    • Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeringsmakelaar of maatschappij.






      • Als uw contract beheerd wordt bij een makelaar, informeer hem zo snel mogelijk over de schade.






        • Bezorg hem een gedetailleerde beschrijving van de feiten (wat is er gebeurd, wanneer hebt u uw woning zo aangetroffen, …).

        • Stuur hem de foto’s en de lijst van beschadigde voorwerpen samen met andere relevante documenten zoals aankoopfacturen als u deze hebt.

      • Als u uw contract via internet hebt onderschreven en u dus geen makelaar heeft, neem dan contact op met onze adviseurs op het nummer 02/801.31.31. Zij zullen het schadedossier voor u openen en u begeleiden om zo snel mogelijk vergoed te worden. Onze adviseurs zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 18u.

      • Als u een brandverzekering bij Generali heeft afgesloten zorgen wij voor uw praktische problemen. Wij sturen een vakman, zoeken een kinderopvang, sturen een slotenmaker, zoeken een tijdelijke woonst voor u en uw gezin … Wij staan 7 dagen op 7 voor u klaar, 24u op 24 op het nummer 02/533.78.50.

  • Vraag al een bestek aan voor herstellingswerken of vervanging.


Download hier de algemene voorwaarden

Hier vindt u de historiek van de algemene voorwaarden brandverzekering


Wat mag u zeker niet doen?

  • Gooi nooit beschadigde spullen weg. De expert die de schade zal komen
    opmeten wil deze spullen misschien bekijken om zijn rapport zo correct
    mogelijk op te maken.


Download hier de algemene voorwaarden

Hier vindt u de historiek van de algemene voorwaarden brandverzekering


U bent het slachtoffer van diefstal … Wat moet u doen?

Om uw dossier sneller te kunnen afhandelen raden wij u aan volgende stappen te volgen:

  • Controleer of er cheques, bankcontact kaarten of kredietkaarten zijn verdwenen.
  • Contacteer zo snel mogelijk card stop (070/344.344) indien dit het geval is, zodat de cheques en kaarten geblokkeerd kunnen worden.
  • Maak foto‘s als u sporen van inbraak ziet vb losgerukte draden, lege kasten, …(gebruik hiervoor gerust uw gsm) en lijst alles op. Dit vereenvoudigt de afhandeling van het dossier.
  • Blokkeer of sluit geforceerde deuren of ramen af.
  • Dien zo snel mogelijk klacht in bij de politie (binnen de 24uren).
  • Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeringsmakelaar of maatschappij.
    • Als uw contract beheerd wordt bij een makelaar, informeer hem zo snel mogelijk over de inbraak.
      • Bezorg hem een gedetailleerde beschrijving van de feiten (dezelfde uitleg als de uitleg die u aan de politie gaf).
      • Stuur hem de foto‘s en de lijst van gestolen voorwerpen samen met andere relevante documenten zoals aankoopfacturen als u deze hebt.
      • Geef hem het PV nummer door dat u van de politie kreeg.
    • Als u uw contract via internet hebt onderschreven en u dus geen makelaar heeft, neem dan contact op met onze adviseurs op het nummer 02/801.31.31. Zij zullen het schadedossier voor u openen en u begeleiden om zo snel mogelijk vergoed te worden. Onze adviseurs zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 18u.
  • Wil u graag het telefoonnummer van een slotenmaker of een vakman? Neem dan contact op met onze Domus Assistance dienst. Zij staan 7 dagen op 7 voor u klaar, 24u op 24 op het nummer 02/533.78.50.


Download hier de algemene voorwaarden

Hier vindt u de historiek van de algemene voorwaarden brandverzekering

Vind een makelaar

Generali werkt nauw samen met een netwerk van onafhankelijke partnermakelaars, die u door hun knowhow, hun kennis van zaken en hun nabijheid een persoonlijk en objectief advies kunnen bieden. Het Generali-makelaarsnetwerk ligt verspreid over heel België. Maak gebruik van onze zoekmotor om de dichtstbijzijnde makelaar terug te vinden.

nbsp;
Generali.be maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Door verder te surfen gaat u akkoord met ons cookie beleid. X