• Slider Auto

Wat te doen bij een auto-ongeval?

U weet niet meteen wat u moet doen bij een auto-ongeval? Laat ons u helpen.

  • Dringende hulp

    Uw voertuig rijdt niet meer na een ongeval?

    Bel ons op 02/533.79.39. Dit nummer is 24u/24 en 7d/7 bereikbaar.

    Werd uw voertuig gestolen?

    Bel de politie op 101 of 112

    Geef het ongeval aan:

    • aan uw makelaar als hij uw verzekeringscontract beheert
    • aan onze adviseurs als u een online contract hebt afgesloten bij Generali. Ze zijn beschikbaar op 02/801.31.31 van maandag tot vrijdag van 9 tot 17u.

    Voor al onze tips, volg de gids

  • Details

    Ter plaatse

    • Breng uzelf en andere personen die bij het ongeval betrokken zijn in veiligheid en doe uw veiligheidshesje aan.
    • Duid de plaats van het ongeval aan met een gevarendriehoek en zet uw 4 richtingaanwijzers aan.
    • Zijn er gewonden? Bel naar de politie via het nummer 101 of 112.
    • Vul altijd het aanrijdingsformulier in samen met de tegenpartij, zelfs als de politie ter plaatse komt. Onderteken allebei het formulier:
      • beschrijf op het aanrijdingsformulier enkel de feiten en in welke omstandigheden het ongeval gebeurd is. Verklaar nooit dat u verantwoordelijk bent voor het ongeval.
      • gaat u niet akkoord met de versie of de schets van de tegenpartij? Noteer dat dan onmiddellijk en duidelijk bij de opmerkingen op de voorzijde van het aanrijdingsformulier. Teken nooit zonder opmerkingen indien u niet akkoord gaat.
      • noteer altijd de gegevens van één of meerdere getuigen, zelfs wanneer u zeker bent dat u niet verantwoordelijk bent voor het ongeval.
    • Neem altijd foto’s van de omstandigheden van het ongeval en van de schade. Gebruik hiervoor gerust het fototoestel op uw gsm.

    Terug thuis

    • Controleer of de nummers van het contract, van de groene kaart en van het rijbewijs goed ingevuld zijn op de voorzijde van het aanrijdingsformulier.
    • Vul de achterzijde van uw aanrijdingsformulier zorgvuldig in en vermeld ook:
      • het BTW-statuut van de eigenaar van de auto
      • de naam en het adres van uw hersteller. Kies één van onze erkende herstellers.
      • uw bankrekeningnummer voor de vergoeding van het schadegeval
      • in geval van een gedekt schadegeval en een terugbetaling in uw voordeel, kunt u er ook voor kiezen om ons de herstelkosten rechtstreeks aan uw garage te laten betalen.
    • Bezorg ons uw aanrijdingsformulier of ongevalsaangifte
      • indien een makelaar uw contract beheert: bezorg hem de ongevalsaangifte zo snel mogelijk. Hij volgt uw dossier verder op.
      • indien u een online contract hebt afgesloten bij Generali: neem contact op met onze adviseurs op het nummer 02/801.31.32. Zij helpen u graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur.
    • Indien u een omnium verzekering hebt en/of niet verantwoordelijk bent voor het ongeval, wordt een expert aangesteld bij de door u gekozen erkende hersteller.
  • Uw mobiliteit is verzekerd

    Hebt u een ongeval gehad en rijdt uw auto niet meer? Het maakt niet uit of u het ongeval hebt veroorzaakt of niet. Wij garanderen uw mobiliteit:

    • Indien uw auto niet meer verder kan rijden na een ongeval kunt u op ons rekenen: wij takelen uw auto naar een erkende garage het dichtst bij u in de buurt.
    • Wij stellen u ook een vervangwagen ter beschikking:
      • gedurende maximum 3 dagen
      • gedurende 7 dagen, wanneer de auto niet meer te herstellen is (of bij diefstal)

    Deze dienstverlening wordt aangeboden door Europ Assistance, dat volledig deel uitmaakt van de Generali Groep. Eén enkel telefoonnummer, 02/533 79 39, 24u/24 en 7d/7 beschikbaar.

  • Een groot netwerk erkende partners voert de herstellingen uit aan uw auto

    Voor elk schadegeval (behalve glasbreuk) kunt u een beroep doen op ons netwerk van erkende garages om uw auto te laten herstellen.

    Vind hier de erkende garage het dichtst bij u in de buurt.

    Indien u uw auto laat herstellen door een erkende Generali garage, geniet u van de volgende voordelen:

    • U krijgt een vervangwagen ter beschikking tijdens de duur van de herstellingen of 6 dagen indien uw auto niet meer te herstellen is.
    • Een kwaliteitsvolle herstelling met een garantie van minimum 1 jaar.
    • Bent u Omnium verzekerd of raakte u betrokken bij een ongeval dat u niet hebt veroorzaakt? Wij betalen de herstelkosten rechtstreeks aan de hersteller.

    Bij glasbreuk kunt u ook een beroep doen op onze partners

    a) Bij Mini en Volledige Omnium
    • Carglass
    • AutoGlasClinic
    • Glasgarage
    • Mercedes Benz
    • Weber

    Als u op hen een beroep doet, betaalt u geen franchise.

    b) Optionele waarborg Glasbreuk aanvullend op een dekking BA Auto
    • Carglass

    Wij komen enkel tussen in herstellingen die uitgevoerd zijn in het Carglass-netwerk.

    Wat zijn uw voordelen?

    • U hoeft geen ongevalsaangifte te doen bij de verzekeringsmaatschappij.
    • Er is geen expertise vooraf.
    • Onmiddellijke herstelling of vervanging (24u/24 dienstverlening), eventueel bij u thuis.
    • Wij betalen rechtstreeks aan onze partners.

Generali.be maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Door verder te surfen gaat u akkoord met ons cookie beleid.Meer infoXSluiten

  • Onze adviseurs tot uw dienst

    Simuleer02 801 31 31

  • Generali belt je terug

  • Zoek een makelaar