Schade aan uw woning?

Is er schade aan uw woning na brand, storm, wateroverlast, diefstal,…? Laat ons u helpen bij de praktische afhandeling van uw dossier.

  • Dringende hulp

    Is er schade aan uw woning na brand, storm, wateroverlast, diefstal,…?

    Voor dringende hulp, bel ons op 02/533.79.39. Dit nummer is 24u/24 en 7d/7 bereikbaar.

    Geef de schade aan

    • aan uw makelaar als hij uw verzekeringscontract beheert.
    • aan onze adviseurs als u een online contract hebt afgesloten bij Generali. Ze zijn beschikbaar op 02/403.89.00 van maandag tot vrijdag van 9 tot 17u.

    Voor al onze tips, volg de gids

  • Details

    In geval van brand, storm, overstroming,… :

    • Stel alles in het werk om verdere schade te vermijden. Sluit bijvoorbeeld de elektriciteit, het gas en het water af, verplaats voorwerpen die niet beschadigd zijn en bescherm ze tegen verdere waterschade, dek het dak af met een zeil om waterinsijpeling te voorkomen, enz…
    • Breng uw waardevolle goederen in veiligheid.
    • Neem gedetailleerde foto’s van de schade. 
    • Maak een lijst van de beschadigde voorwerpen.
    • Begin op te ruimen en schoon te maken als de woning nog bewoonbaar is.
    • Vraag prijsoffertes voor de herstellingswerken.

    In geval van diefstal of poging tot diefstal:

    • Kijk eerst en vooral of u uw bank- en kredietkaarten nog vindt. Zoniet, neem dan onmiddellijk contact op met Card Stop (070 344 344).
    • Neem foto’s van de omstandigheden van de diefstal en van de schade. Maak een lijst van ontbrekende voorwerpen.
    • Blokkeer deuren of ramen als ze niet meer goed sluiten.
    • Neem binnen de 24 uur contact op met de politie om klacht in te dienen.

    Geef het ongeval aan

    Beheert een makelaar uw brandverzekering? Breng hem dan zo snel mogelijk op de hoogte en bezorg hem:

    • een gedetailleerde beschrijving van de omstandigheden van het ongeval of de diefstal
    • de foto’s van de schade
    • de lijst met beschadigde of ontbrekende voorwerpen
    • een kopie van de aankoopfacturen die u in uw bezit hebt
    • in geval van diefstal, een kopie van het proces-verbaal dat u van de politie hebt ontvangen

    Beheert Generali uw brandverzekeringscontract rechtstreeks? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze adviseurs om een schadedossier te openen. Zij begeleiden u zodat u uw dossier snel kunt afhandelen. U kunt hen telefonisch bereiken op 02 403.89.00 van maandag tot vrijdag, doorlopend van 9 tot 17 uur.

    Indien nodig kunt u 24u/24 en 7d/7 rekenen op onze ondersteuning die inbegrepen is in uw verzekeringscontract.

    Wij sturen u een vakman voor de dringende herstellingen of een slotenmaker bij (poging tot) diefstal.

    Als uw woning onbewoonbaar is na een schade, dan wordt het bewaakt, uw inboedel wordt beschermd en er wordt voor opvang voor uw kinderen en zelfs uw huisdieren gezorgd. Wij reserveren ook een hotel en brengen u terug naar huis als u in het buitenland verblijft.

    Aarzel niet om contact op te nemen met de dienstverlening van Europ Assistance, dat volledig deel uitmaakt van de Generali Groep op 02 533 79 39. Ze zijn 24u/24 en 7d/7 bereikbaar.

Generali.be maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Door verder te surfen gaat u akkoord met ons cookie beleid. Ik aanvaard dat mijn gegevens en informatie gebruikt worden om de presentatie van de website te verbeteren en de navigatie te optimaliserenMeer infoXSluiten

  • Bereken uw premie

  • Zoek een makelaar